روغن پمپ وکیومروغن پمپ وکیوم | مشخصات خرید و قیمت انواع روغن وکیوم

اگر به فکر خرید روغن پمپ وکیوم مناسب دستگاه خود هستید یا روغن خاصی مد نظر شما است، می توانید با مراجعه به سایت شرکت بازرگانی پارس مکانیک، سوالات خود را از کارشناسان مربوطه بپرسید. از آن جا که  برخی از پمپ های وکیوم، برای فعالیت طبیعی خود به روغن نیاز دارند، به همین دلیل انتخاب روغن وکیوم مناسب بسیار مهم است.  شرکت پارس مکانیک نماینده رسمی فروش روغن وکیوم با کیفیت بالا و قیمت مناسب می باشد.

جهت دریافت مشاوره خرید و همچنین قیمت محصول مورد نظر با شماره های 09121040002 و 33919090–021 تماس حاصل فرمایید.

برای اطلاع دقیق تر از مشخصات انواع روغن پمپ وکیوم این صفحه را حتما مطالعه نمایید.

روغن وکیوم چیست؟

روغن وکیوم نوعی روغن روان کننده است که در پمپ های وکیوم برای کاهش اصطکاک و سایش قطعات متحرک پمپ و حفظ خلاء با جلوگیری از ورود هوا و سایر گازها به پمپ استفاده می شود. همچنین به حذف گرمای تولید شده در طی فرآیند پمپاژ کمک می کند و از پمپ در برابر خوردگی محافظت می کند.

روغن وکیوم به صورت اختصاصی برای داشتن فشار بخار کم، پایداری ویسکوزیته بالا و پایداری شیمیایی برای اطمینان از عملکرد کارآمد پمپ وکیوم فرموله شده است. در حقیقت این روغن به عنوان یک ابزار حمایتی از دستگاه استفاده شده و مانع از خوردگی بخش ‌های داخلی آن می‌شود.

نقش های روغن در پمپ وکیوم

روغن در پمپ های وکیوم به عنوان روان کننده برای کاهش اصطکاک و سایش قطعات متحرک و همچنین برای آب بندی و محافظت از پمپ در برابر رطوبت و سایر آلاینده ها استفاده می شود.

همچنین وجود روغن به انتقال گرما از پمپ، حفظ خلاء و جلوگیری از نشت هوا به داخل سیستم کمک می کند. نوع روغن مورد استفاده در پمپ خلاء به نوع پمپ و کاربرد آن بستگی دارد، اما معمولاً از روغن معدنی و روغن های مصنوعی استفاده می شود.

روغن دارای نقش های مختلفی در پمپ خلاء می باشد. از جمله:

  • به عنوان پرکننده فضای خالی و سیستم آب بندی به کار گرفته می‌شود. ( تا از ورود هوا به حد فاصل بین قطعات پمپ روغنی جلوگیری کرده و امکان ایجاد خلأ را به شکل مناسب فراهم کند).
  • روغن می‌تواند در ایجاد مکش تا محدوده نزدیک به صفر مطلق موثر باشد. زیرا فشار بخار روغن بسیار بالاتر از آب است.(البته در صورتی که از روغن پمپ خلاء استاندارد استفاده شود).
  • نقش روانکاری و جلوگیری از فرسایش قطعات مختلف را دارد. (روغن گرانروی و چسبندگی بسیار بالایی دارد که به طور کامل سطح روتور و تیغه ها در پمپ وکیوم را پوشش داده و از تاثیر عوامل محیطی روی آن ها جلوگیری می کند).

از نشانه های بارز و برجسته روغن وکیوم به موارد زیر می توان اشاره نمود:

  • تحمل حرارت بالا
  • عدم تغییر در وضعیت رنگ
  • عدم تغییر در شکل
  • عدم تغییر بوی روغن

روغن پمپ وکیوم پارس مکانیکبرخی از مدل های روغن وکیوم موجود در بازار

روغن وکیوم در مدل های مختلفی موجود بوده و قابل عرضه می باشد که از جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • روغن وکیوم Robinair
  • روغن وکیوم oiltech
  • روغن وکیوم leybonol
  • روغن وکیوم edwards
  • روغن وکیوم DC
  • روغن وکیوم Premium

فاکتور های مهم در انتخاب روغن پمپ وکیوم:

در انتخاب روغن پمپ وکیوم باید به فاکتور های مهم زیر توجه کنیم تا با اهداف مورد نظر ما همخوانی داشته باشد:

مقاومت بالا در برابر حرارت و فشار

مقاومت بالای روغن در برابر حرارت و فشار عامل مهم تاثیر گذار روی پمپ های وکیوم می باشد. که در واقع  باعث می شود میزان استهلاک پمپ پایین تر بیاید.

گرانروی و ویسکوزیته بالا

روغنی با ویسکوزیته مناسب برای محدوده دمای کار و فشار پمپ خود انتخاب کنید. روغن هایی با ویژگی گرانروی و ویسکوزیته بالا، به دلیل اینکه میزان تبخیر آن ها کم است، حجم روغن در طول فعالیت پمپ، از یک مقدار مشخص پایین تر نمی آید.

سطح تصفیه

به دنبال روغن با سطوح ناخالصی کم باشید، زیرا این ناخالصی ها می توانند به مرور زمان به پمپ شما آسیب بزنند.

چسبندگی و پوشش مناسب

روغنی با ویژگی چسبندگی و پوشش مناسب جهت جلوگیری از خوردگی پمپ های خلا کار برد دارد. در واقع این نوع روغن به عنوان یک سیستم پوششی با چسبندگی بالا، روی قطعات مختلف مانند تیغه ها و روتور قرار گرفته و احتمال خوردگی آن ها را به حداقل می رساند.

امکان استفاده در شرایط مختلف

روغن باید امکان استفاده در شرایط مختلف را داشته  باشد. مثلا ممکن است این روغن در مناطق ساحلی و در نزدیک دریا به کار گرفته شود که رطوبت آن بالا بوده و بسیار شرجی است. یا احتمال استفاده از آن در پالایشگاه ها و پتروشیمی ‌ها هم وجود دارد. همچنین باید توجه داشت که امکان بکارگیری آن در مناطق اشتعال پذیر و گاز های سمی نیز وجود داشته باشد.

لازم به ذکر است که همه این موارد در جریان خرید روغن پمپ وکیوم باید در نظر گرفته شوند. بنابر این چنانچه شما برای گرفتن اطلاعات فنی درباره محصول مورد نظر، نیاز به مشاوره داشتید، می توانید مستقیماً با کارشناسان شرکت پارس مکانیک (Parsmechanic.com) ارتباط برقرار کنید و سولات خود را مطرح نموده و پاسخ خود را دریافت نمایید.

روغن پمپ وکیوم - قیمت و فروشقیمت روغن پمپ وکیوم چقدر است؟

قیمت روغن پمپ وکیوم را با توجه به تعداد بالای مارک های موجود در بازار، نمی توان به صورت دقیق بیان کرد. حتی برای نوع خاصی از یک برند هم قیمت های متفاوتی وجود دارد و نمی توان قیمت دقیقی را مشخص نمود.

از طرف دیگر تفاوتی که در قیمت روغن مخصوص پمپ وکیوم مشاهده می شود به سبب اصل یا تقلبی بودن آن است. که می تواند قیمت را به شکل قابل ملاحظه ای تغییر دهد. در ارتباط با خرید روغن مخصوص پمپ وکیوم، می توانید از مشاورین متخصص در شرکت پارس مکانیک مشورت بگیرید.

جهت دریافت مشاوره خرید انواع روغن پمپ وکیوم و همچنین قیمت محصول مورد نظر خود با شماره های 09121040002 و 33919090–021 تماس حاصل فرمایید.

نقش روغن وکیوم در پمپ:

نقش روغن وکیوم در پمپ شامل موارد زیر است:

  • روان‌کاری قطعات دوار مکانیکی ( شامل: روتور، تیغه‌ها،…)
  • ایجاد خلاء بالا در پمپ‌ های وکیوم
  • پر کردن فضای خالی بین قطعات (نوعی آببندی انجام می ‌دهد و جلوی ورود هوا را در بین قطعات می‌ گیرد).
  • جذب و انتقال گرمای ناشی از توان مصرفی و سایش قطعات ( گرما را به محیط انتقال می دهد).

تاثیر در افزایش خلأ

از آنجایی که فشار بخار روغن، بالاتر از آب است به همین دلیل، روغن باعث افزایش خلا شده و می‌تواند مکش بهتری را ایجاد نماید. البته قابل ذکر است که افزایش خلاء در صورتیست که روغن وکیوم استاندارد باشد.

مزیت استفاده از روغن مخصوص وکیوم استاندارد

از مزیت استفاده از روغن مخصوص وکیوم استاندارد می توان  گفت، زمانی که بخار آب موجود در محیط یا مدار، وارد پمپ ‌شود به راحتی می توان آن را از طریق شیر گازی که در قسمت بالا قرار دارد، از روغن استاندارد جدا نمود.

آموزش ویدئویی تعویض روغن پمپ وکیوم

در نظر داشته باشید که روغن وکیوم باید بصورت منظم کنترل شود. (از نظر سطح یا مقدار، رنگ و کف آلود بودن) و به محض مشاهده تغیرات باید نسبت به تعویض آن اقدام نمود زیرا در صورت کنترل و تعویض بهموقع روغن وکیوم، پمپ شما سال ها بدون اشکال، به کار مداوم خود ادامه خواهد داد و علاوه بر عمر مفید پمپ، روی فشار نهایی آن نیز اثر بسیاری دارد.

پاسخگویی به برخی از سوالات پر تکرار جهت خرید و استفاده از روغن پمپ وکیوم

زمان تعویض روغن وکیوم به چه صورت است؟

زمان تعویض روغن وکیوم به عوامل مختلفی از جمله نوع پمپ خلاء، شرایط کار و کیفیت روغن بستگی دارد. به عنوان یک دستورالعمل کلی، روغن پمپ وکیوم باید حداقل یک بار در سال یا اگر پمپ در شرایط شدید مانند دمای بالا یا محیط های کثیف کار می کند، بیشتر تعویض شود.

در برخی موارد، سازنده پمپ خلاء شما ممکن است توصیه‌های خاصی در مورد زمان تعویض روغن ارائه دهد، بنابراین همیشه بهتر است به دفترچه راهنما مراجعه کنید یا برای راهنمایی با سازنده تماس بگیرید.

همچنین مهم است که وضعیت روغن را به طور منظم بررسی کنید و در صورت مشاهده علائم آلودگی یا تخریب، مانند رنگ تیره، بوی غیر معمول، یا قوام غلیظ، آن را تعویض کنید. این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که پمپ شما در اوج عملکرد کار می کند و طول عمر آن را افزایش می دهد.

علل خروج دود از خروجی (اگزوز) پمپ وکیوم چیست؟

علل خروج دود از خروجی (اگزوز) پمپ وکیوم، نامناسب بودن روغن آن است. بنا براین سعی کنید از بهترین و با دوام ترین روغن وکیوم استفاده کنید و از اصل و استاندارد بودن آن مطمئن شوید. کلیه روغن های عرضه شده در شرکت پارس مکانیک از بهترین و مرغوب ترین برند های روغن می باشند.

چگونه روغن وکیوم صنعتی و تقلبی را می توانیم تشخیص دهیم؟

روغن وکیوم‌ صنعتی و تقلبی قابلیت جدا شدن از آب را نداشته، در نتیجه بخار آب در یک سیکل بسته به همراه روغن در پمپ به گردش درآمده و پمپ به خلأ مناسبی نخواهد رسید. که موجب خرابی کلیه کاسه نمد ها، اورینک ها، تیغه ها و فیلتر های پمپ شده و همین امر موجب کوتاه شدن طول عمر پمپ می گردد.

لازم به ذکر است که وقتی بخار آب به درستی از روغن جدا نشود و به خارج پمپ منتقل نگردد، در نتیجه این بخار باعث افزایش حجم می شود و پمپ وکیوم بجای تخلیه مدار، بخار موجود در سیلندر خود را تخلیه کرده و به فشار مطلوب نخواهد رسید و چنین پمپی کارایی درستی نخواهد داشت.

برای روانکاری روتاری وین، نیاز به روغن خلاء با چه ویژگی هایی می باشد؟

برای روانکاری روتاری وین، نیاز به روغن خلاء با ویژگی خاص  زیر می باشد:

  • در روتاری های تک مرحله ای: به روغنی با فشار بخار کمتر از 1 میلی بار نیاز است.
  • در روتاری وین های دو مرحله ای: به روغن با فشار بخار کمتر از 0.0005 میلی بار نیاز است.

فیلم روغن چیست؟

فیلم روغن وکیوم در واقع لایه نازکی از روغن می باشد که فاصله بین یاتاقان ها و بلبرینگ ها تا بوشن ها و شافت را تشکیل می دهد. که این فاصله بسیار اندک بوده و چیزی در حدود 3 صدم میلی متر است. و نکته اساسی اینجاست که اگر از روغن خلاء مناسبی درون پمپ استفاده نشود تمامی این بلیرینگ ها و یاتاقان ها و… را تحت تاثیر قرار می دهد.