کاربرد ساید چنل در مرغداری ها و پرورش طیور

کاربرد ساید چنل در مرغداری ها

کاربرد ساید چنل در مرغداری ها و پرورش طیور

کاربرد ساید چنل اکسیژن رسانی می باشد. همچنین هوای تازه و تهویه شده در زمینه پرورش طیور و مرغداری های بزرگ از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل باید میزان دما، میزان رطوبت و تمیزی هوای محیط مرغداری به طور مداوم بررسی شود.

توجه داشته باشید که دم و بازدم طیور و پرندگان دو برابر سایر حیوانات می باشد و به دلیل پیشرفت تکنولوژی در زمینه اصلاحات ژنتیکی و به خاطر تحقیقاتی که در زمینه رشد طیور صورت گرفته است میزان رشد این پرندگان به طور چشمگیری افزایش یافته است. با وجود این امکانات بروز، وزن طیور در مدت 6 هفته افزایش یافته کامل خواهد شد پس در نتیجه دفع مواد مضر و اکسیژن رسانی برای این نوع پرندگان بسیار حائز اهمیت است و به همین علت دستگاه ساید چنل در مرغداری ها وظیفه مهمی را برعهده دارد.

انواع سالن های مرغداری در ارتباط با دستگاه ساید چنل

سالن باز

میزان رطوبت و مقدار دما و نور محیط خارجی سالن، مقدار اکسیژن داخل سالن های مرغداری و پرورش طیور را تعیین میکند. به طور معمول در مناطق گرم و معتدل از سالن های باز مرغداری استفاده می کنند به دلیل اینکه شدت تابش نور آفتاب در این مناطق نسبت به دیگر مناطق زیاد است، سقف این نوع سالن ها در برابر نور آفتاب و بارندگی بسیار مقاوم است. دیواره در اندازه های نیم الی یک متر از سطح زمین قرار دارند و مابقی محیط توسط تورهای مرغی در برگرفته شده اند. یکی از اصلی ترین معایب این نوع سالن های باز این است که شرایط محیط بیرونی سالن (دما، رطوبت و … )  به درون سالن بشدت تاثیر می گذارد و به همین علت وضعیت داخل سالن باز توسط افراد به طور مداوم چک می شوند. وجود ساید چنل در این نوع سالن ها ضروری است.

سالن بسته

میزان نور، دما و رطوبت در این نوع سالن های مرغداری به راحتی قابل کنترل هستند و به وسیله ساید چنل یا بلوئر هوادهی می توان مقدار دمای محیط درون سالن را به حد قابل قبولی رساند.

نقش دستگاه ساید چنل در مرغداری ها

دما یکی از مواردی است که در مرغداری ها باید به صورت استمراری کنترل شود و زمانی که دمای بیرون سالن و داخل سالن برابر شود شما مجبور هستید از بلوئر هوادهی یا ساید چنل استفاده کنید تا دمای داخل سالن به حد مطلوب برسد تا طیورها تلف نشوند.

مکانیزم ساید چنل به این صورت است که هوای تهویه نشده داخل مرغداری توسط ساید چنل و بلوئر هوادهی مکیده می شوند و هوای سالم و خنک بیرون به داخل سالن دمیده شود و به این صورت تهویه هوا انجام می گیرد و با ورود هوای سالم بیرون دمای داخل سالن نیز به حد مطلوب می رسد.

کاربرد دستگاه ساید چنل در مرغداری

کاربرد ساید چنل در سالن های مرغداری و پرورش طیور شامل موارد زیر می باشد؛

  • دمای محیط سالن را تنظیم می کند.
  • هوای تهویه نشده و ناسالم محیط داخل سالن را به بیرون هدایت میکند.
  • هوای خنک و سالم بیرون را به داخل سالن می دمد.

چگونه ساید چنل متناسب با محیط مرغداری انتخاب کنیم؟

ساید چنل ها انواع متعددی دارد و دارای برندهای مختلفی می باشد که هر کدام از آنها کارایی خاصی دارند به طوری که بدون اطلاعات کافی نباید اقدام به انتخاب و خرید آنها کنیم در همین راستا جهت خرید ساید چنل شما می توانید با شرکت پارس مکانیک تماس بگیرید و از مشاوره و راهنمایی رایگان بهره مند شوید.

به اشتراک بگذارید!

به مشاوره نیاز دارید؟

کارشناسان و متخصصان شرکت پارس مکانیک، آماده ارائه مشاوره تخصصی به شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *